۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۶۳۳۵۸
آیت الله نوری همدانی:

معارف اسلام و انقلاب در مدارس تدریس شود | هدف از سند ۲۰۳۰ نفوذ دشمن در کشور است

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با بیان این که سند ۲۰۳۰ نفوذ غرب و صهونیست ها در بین فرزندان ما است، نسبت به اجرای این سند در برخی مدارس هشدار داد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس و جمعی از اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز با اشاره به ارزش و اهمیت نیت خیر در کارها اظهار داشت: فعالیت شما نیز با توجه به نیت الهی که دارید ارزش و اهمیت زیادی دارد و مدرسه سازی از جمله احسان های ماندگار است.

وی افزود: در قرآن کریم از محسنان تجلیل شده و رحمت خداوند نیز نزدیک به انسان های نیکوکار است، کار شما به ویژه در این زمان که اسلام با تمام قوا به میدان آمده اهمیت بیشتری دارد ولی در ساختن مدارس باید به مسائلی توجهی داشته باشد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: برای مدارسی که ساخته می‌ شود این شرط را بگذارید که معارف انقلاب نیز تدریس شود و جریان هایی مثل 2030 که متأسفانه هنوز در جریان است نیز در این مراکز و مدارسی که با نیت پاک خود احداث می‌ کنید نباشد.

وی با اشاره به این که دشمنان به فکر نفوذ و ضربه زدن به انقلاب و نظام هستند، ابراز داشت: باید نسل دوم و سوم و چهارم انقلاب در مراکز شما تربیت بشوند تا با بیداری و هوشیاری معارف و دستاوردهای انقلاب را حفظ کنند.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی تأکید کرد: کار شما باید فرهنگ سازی شود، حتی اگر اسم خود را نگفتید ولی کار خود را در رسانه ها تبلیغ و فرهنگ سازی کنید تا دیگران نیز با ارزش چنین کارهایی آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری عنوان کرد: مرحوم مطهری فردی بود که تمام عمر خود را با قلم و تعلیم و تربیت برای نشر معارف اسلام به کار برد؛ هر انسانی یک زندگی و یک مرگ دارد، به همین جهت زندگی ایشان و توأم شدن آن با شهادت نشان از عظمت مقام این عالم وارسته است چون برای این افراد مردن در رخت خواب یک ننگ شمرده می‌ شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هیچ وزارت خانه ای به اندازه آموزش و پرورش انسان در اختیار ندارد، خاطرنشان کرد: کار این وزارت خانه بسیار مهم است چراکه با میلیون ها نفر در یک محیط انسان سازی سر و کار دارند؛ انسان سازی در مرحله اول به عهده پیامبران بوده و امروز بر عهده معلمان است.

وی ابراز داشت: آموزش و پرورش نیز باید خود را مرکز تربیت انسان ها بداند و معارف اسلام و انقلاب را در مدارس ترویج کند، از این رو ما با سند 2030 مخالفیم چون آن را نفوذ غرب در بین فرزندان خود می‌ دانیم و معتقدیم این سند مکر و حیله دشمنان از جمله صهیونیست ها علیه ما است./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات